Restart


Sekiranya anda sedang membaca entry ini, anda adalah seorang yang bijak.

Seriously.

Smart.

Genuine.

And obviously wanted to do and make something different, everyday everytime.

That’s why I’m offering this.

A place where we can share. Communicate in one so many ways and make the world a better place for us (at least).

Tinggalkan si bukan-bukan di belakang. Abaikan si remeh-temeh ke tepi. Kerana berdasarkan pengalaman serta sejarah, orang sebegini hanya berkemampuan membuang masa dan tenaga kita. Kita ini orang bijaksana dan bijaksini kena fokus pada yang wajar. They only have one layer and practically easy to see. We, on the other hand, have multiple layers and not to be easily uncovered.

So, what’s the point of all this you asked?

You and me. We have a lot in common. And at the same time, difference. Apa kata mulai hari ini (bukan sahaja bersempena tahun baru), we all start fresh. Saya akan mula menulis kembali secara konsisten dan kongsi segala macam pengalaman sebagai rasa tanggungjawab dan niat untuk menjadikan diri kita semua lebih bijak dari sebelum-sebelum ini.

Basically, I will write and share about:

1. Everything significant
2. Everyone here and there
3. Everytime necessary

Untuk itu, izinkanlah saya untuk mulakan semula.

Nama saya Faizal Mukhtar.

Saya adalah seorang idealis. Saya pernah berkerjaya sebagai wartawan, penulis skrip, penulis iklan (copywriter), editor penerbitan, pengurus projek dan sekali-sekala atau sepenuh masa bersosial media di Facebook atau Instagram.  

Dan hari ini saya berhajat untuk kembali blogging!


FM

Ulasan