Sekarang ini bukan masanya untuk berhenti.

Perjalanan aku mungkin masih panjang. Namun aku harus juga lakukannya tanpa henti, tanpa jemu dan tanpa ada masa untuk meragukan pada kemampuan diri. Nikmat kesihatan dan kekuatan serta kurnia bakat dan kemampuan ini akan aku laksanakan dengan sebaiknya.

Hari ini aku teruskan lagi perjuangan aku untuk mencari kemudahan di hari esok.

Diharapkan ianya bermanfaat.

Banyak telah berubah dan banyak juga yang masih kekal sama. Aku lazimnya akan mengambilnya sebagai ikhtibar satu-persatu kerana sebagai manusia yang punya kekuatan dan juga kelemahan, pertimbangan akal dan fikiran perlu segerak. Maka, aku cuba cari jalan itu.

Jalan yang dapat melapangkan segala kekusutan. Yang dapat menenangkan semua kebuntuan yang melanda sejak dari dulu. Aku rasakan sudah terlalu lama aku tidak berbuat apa-apa yang boleh membuatkan aku lebih kuat dan gigih dari ini.

Apapun yang terjadi, aku percaya pada berkat usaha.

Ulasan