Time for a change (or two)

Bila sampai masa kita dijemput untuk bersama-sama meniti arus peredaran zaman, maka lapangkanlah dada dan bukakanlah hati. Walau betapa payah serta sukarnya ia, pasti akan mendatangkan manfaat di kemudian hari.

Hari ini aku berpeluang untuk melihat dan merasai sendiri dua benda yang paling aku hajati untuk dimiliki suatu hari nanti. Dua benda yang diperlukan untuk mempersiapkan diri supaya tidak ketinggalan dalam masyarakat moden hari ini: Sebuah smartphone yang canggih dan sebuah tablet yang stylo. Mudah-mudahan dipercepatkan rezeki supaya aku dapat memilikinya untuk mencari-cari punca rezeki yang baru pula.

Dulu enggan kini perlu, dulu sisih sekarang mahu! : )



Hakikatnya sekarang, buakn soal mahal atau murah. Realitinya adalah apabila kita sudah cukup matang untuk menilai serta mempersiapkan diri untuk masa hadapan, gajet-gajet seperti ini memang banyak membantu. Bayangkan suatu masa dahulu, betapa liat dan degilnya aku untuk berubah. Macam-macam alasan yang aku berikan. Sehinggakan tidak ramai yang sanggup 'reason' dengan aku lagi. Namun apabila ramai kawan-kawan yang rapat dengan aku (yang rata-ratanya juga sama degil dengan aku) sudah mula berhijrah dan bertukar kepada iPhone dan Samsung Galaxy, aku terasa hati.

Terasa hati in a good way. 

So, sekarang aku berkeputusan dan bermatlamat untuk ke arah HTC One yang teramatlah seksinya. Untuk tablet, nafsu aku bergejolak untuk memiliki Surface RT dengan Type Cover keyboard yang super cool.

Another reason I guess would be that a businessman have to move with the times and market. And I am that kind of businessman. I suppose those reasons are relevant enough. For the time being, lets get those nut cracking and work harder and harder like never before. Orang di luar sana akan tinggalkan kita kalau kita terlalu banyak alasan untuk merubah dan bertangguh-tangguh demi sesuatu yang baik untuk masa hadapan. Untuk merasmikan lagi semangat baru ini, aku tukar juga warna background blog kepada warna yang lebih cerah dan terang sebagai tanda berkobarnya jiwa! 

Ulasan

myownmind berkata…
Apakah makna keputihan latar ini? ehehehe