Sakit. Pedih. Sakit lagi

Gambar Hiasan

Aku harus nyatakan bahawasanya aku ini adalah seorang ‘closet perfectionist’. Maknanya, apa sahaja yang aku lakukan dan sedang usahakan, aku mahukan ia sebagai sempurna to the extend yang ianya lengkap serba-serbi walaupun tidak disedari orang ramai.

Namun ada sesuatu yang kadangkala menghalang serta membatasi kemampuan aku menuju ke arah seorang ‘completist’ yang ‘perfectionist’.

Sakit.

Justeru, sakit aku sekarang yang amat menguji dan perit ialah sakit gusi dan gigi geraham aku. Aku paling tidak suka sakit bahagian dalam mulut kerana proses pencegahan dan rawatannya bukan sekadar makan ubat dan sembuh sekejap lagi. Kau kena jumpa doktor gigi yang untuk aku ibarat berjumpa doktor sama yang bikin Frankenstein. Sakit, pedih, sengsara, rumit, azab dan lain-lain gambaran kata yang sama maksud dengannya.

Aku tengah alami sakit gigi dan gusi yang tenggelam-timbul sekarang. Oh Tuhan! Tolonglah hambamu yang lemah lagi hina ini.

Ulasan