Perjumpaan yang lama tak jumpa

Perjumpaan dengan seorang sahabat lama di sekolah dahulu bernama Heikal sekali lagi mengingatkan aku betapa masa itu berlalu begitu pantas. Last time aku jumpa dia tak silap aku masa form 4 atau form 5. selepas habi sekolah. Langsung kami tidak bertemu atau bertegur apatah lagi melepakkan diri. Masing-masing membawa haluan masing-masing.

Selang lebih kurang 15 tahun lepas tu baru dapat jumpa balik dan bertanya khabar cerita dan cerita-cerita panjang.

Sepertimana dahulu, Heikal tak banyak berubah. Dia sekarang jadi peladang moden, sama macam bapak aku. Mengusahakan tanaman projek cili. Aku jumpa dia pun pasal business dan marketing planning jugak. Business bapak aku dan business aku sendiri. Perbualan dan perjumpaan kami disertai oleh seorang lagi kawan baru bernama Azam. Kebetulan Azam in the same line of work as I do. Production, creative works and stuff. So, feel kind of lucky to have two good new men helping me out with my endeavours.

Ulasan