Hidup mesti terus. Hidup mesti terus. Hidup mesti terus walau apapun yang telah dan bakal jadi

Semestinya aku tidak tahu apa akan terjadi selepas ini. Slacking and screwing up yang aku lakukan sebelum ini (dengan sengaja) telah memakan diri aku sendiri yet again. Hanya kawan-kawan yang benar faham akan apa yang sedang berlangsung sudi berpegang pada sisa-sisa talian hayat yang ada pada aku sekarang. Keluarga tidak perlu aku babitkan kerana malah lebih peribadi sifatnya dan aku merasakan mereka tidak akan aku susahkan. Hidup mesti terus walau sesukar mana sekalipun, walau segetir mana sekalipun, walau seruncing mana sekalipun.

Ya. aku sedang semakin susah. Susah kerana tingkah laku aku sendiri yang cepat alpa, leka dan lalai dengan keasyikan ciptaann.

Baru tadi aku diuji dan terus diuji. Ujian hidup atas hukuman kelekaan dan kelalaian aku. Dugaan dan cabaran ini nampaknya memaksa aku untuk tabah dan gigih. Aku sedar tidak ada lagi jawapan untuk ini selain aku sendiri yang mengubahnya kerana hidup mesti terus. Hidup mesti terus. Hidup mesti terus.

Hubungan sesama manusia menjadi kompleks dan komplikasinya nampak sulit untuk difahami sekiranya kepercayaan dan kejujuran, keikhlasan dan kebenaran dinoda dengan sembarangan. Aku mungkin kena banyak belajar lagi di situ.

Ulasan

gayour berkata…
"Time to burn you losers better learn
No one controls our goddamn lifes
We'll do just what we feel riding horses made of steel
We're here to burn up the night"

return of the warlord
manowar
faizalmukhtar berkata…
[gayour]

Thank you, master warlord!