'Dalam keaadan begini, aku lebih senang layan cuaca dan Bon Jovi'

* * *

Dalam keadaan begini, aku lebih senang
layan cuaca dan Bon Jovi.

Cuaca lebih serasi dengan dengan aku,
Dia tahu apa yang bergolak dan beralun di dalam,
Guruh petirnya
Terik getirnya
Terang
Gelap
Basah
Kering
Iklim yang tidak menentu, suasana yang membungkam kalbu
Aku lebih senang layan cuaca.

Aku juga lebih senang layan Bon Jovi.
Bon Jovi adalah rockers abadi,
Muziknya rock
Rentaknya rock
Jiwa, isi dan hasratnya juga rock
Rock yang keras, kental.
Rock yang padu, jitu.
Rock yang punya pendirian.
Rock yang ada pegangan.
Alunan muziknya mengulit perasaan
Membakar semangat untuk tabah dan berpegang pada hakikat
Hidup tidak seindah harapan dan impian
Cinta tidak semudah yang disangkakan
'It's my life'
'Always'
dan
'Have a nice day'

Cuaca semalam cerah panas
Cuaca esok mendung hujan
Cuaca memang sukar diramalkan
Cuaca memang susah dimengertikan
Cuaca adalah rapat dikala begini
Tidak menyusahkan, tidak pula menyenangkan

Bon Jovi pesan,
'You give love a bad name'
Kemudian dia menempelak,
'Crazy'
'Eveyday'
Tapi dia ingatkan kita semua,
'Livin' On a Prayer'
Sehinggalah aku tersedar,
'This ain't a Love Song'

Cuaca
Bon Jovi

Kau datang dan kau pergi bila diundang dan bila tidak dijemput
Sekarang ini aku perlukan kau
Kau buat aku senang hari ini

Ulasan

gayour berkata…
boy scout get your guns!
faizalmukhtar berkata…
[gayour]

all guns blazin'... ALL GUNS BLAZIN'!!!