ikonikonal

Masih lagi di kopitiam berdekatan dengan pejabat, menulis dan bekerja tanpa gangguan dan sekatan internet. Berjumpa dengan klien dan sharepartner sambil-sambil berliburan di Facebook dan YouTube. Enjoy kerja selagi boleh walaupun pagi tadi dikejutkan sekali lagi oleh sms bos yang warning aku supaya buck-up. Ok, bos. Sori.

Well, inilah hari-hari cabaran aku.

Terpaksa menempuh beberapa perkara sebelum menempuh beberapa perkara lagi. Entah apakan jadi esok, aku hanya boleh bersedia menghadapi semua dengan keadaan aku yang sekarang ini. Kurang lebihnya, itu semua kuasa alam dan Tuhan. DIA penentu segala.

Salah satu daripada kegiatan kegemaran aku tatkala diduga dengan konflik-konflik serta permasalahan yang seperti sekarang ini adalah dengan mengkaji, study dan mempelajari apa yang telah dilalui oleh tok guru-tok guru aku sebelum ini. Pastinya challenge hidup mereka dan cabaran hendak ke puncak seharusnya lebih besar. Jadinya, aku akan ligat menggali, menggali dan terus menggali.

Aku buka cerita mereka.

Bruce Lee. Jay-Z. Todd Mcfarlane. Jime Lee. Neil Gaiman. Alan Moore. David Beckham. Zidane. Mark Zuckerberg. George Lucas. Michael Bay. Jimmy Choo. Mamat Khalid. A. Samad Said. M.Nasir.

Dan lain-lain.

Gigih dan tabahnya mereka tidak datang bersama populariti dan glamor.

Mereka dalam kelas tersendiri yang punya kelas tersendiri.

Entah kenapa tiba-tiba aku tergerak untuk study Jimmy Choo. Mungkin aku perlu study ikon kepada kaum hawa juga barangkali kerana aset hendak mahu jadi kaya adalah mungkin perlu mengenali 'what women wants'

Ulasan