Bila kawan-kawan sudah jadi selebriti...

Model: Bahrudin Bekri

Aku kenal budak-budak ni tak la lama sangat. Malah tak pun sampai setahun. Orang tua-tua cakap baru proses nak kenal hati budi. Tapi tak aku sangka, dalam diam-diam rupanya mereka memasang niat untuk menjadi bintang. Menjadi selebriti. Kali ini siapa nak beli buku, memang betul-betul kena 'judge a book by its cover'.

Kerana apa?

Kerana model covernya adalah selebriti dalam pembikinan dan ada unsur-unsur pelaris 'dalaman'. Khabarnya negosiasi untuk mendapatkan khidmat mereka sebagai penyeri muka depan buku-buku ini menelan kos yang tinggi dan banyak, sama tinggi dan banyak macam nak suruh David Beckham jadi model kicap Tamin. Yang sorang tu pulak aku dengar dah dapat tawaran berlakon cerita 'Karipap-Karipap Cinta 2: Penangan Karipap Goncang'. Dahsyat. Dahsyat. Memang dahsyat.

Model: Wan Haeqal

Model: Poji & Salleh

p/s: Cover buku kat atas ni aje bakal akan tercetak lebih 18 kali dengan booking alih-bahasa ke 156 buah negara seluruh dunia termasuk beberapa buah negara komanwel dan jajahan komunis. Dengar cerita, orang beli buku ini pun sebab covernya cantik dan sesuai sebagai perhiasan meja time hari raya itu hari biarpun tebal buku ini adalah setebal buku panduan telefon. Ada kau kisah??!

Ulasan