persoalan yang membuntui lebih dari isu PPSMI

Kenapa jadi pantang mak bapak kalau asah pensil depan belakang?

Kenapa kalau terhantuk kepala dengan member satu kelas(sengaja ataupun tidak sengaja), mesti nak kena hantuk balik?

Kenapa kalau bawak basikal pegi sekolah, bila sampai aje pintu masuk utama kena turun basikal lepas tu heret basikal tu sampai tempat letak basikal?

Kenapa masa cikgu-cikgu takde pergi mensyuarat, kelas jadi lagi senyap berbanding dengan masa cikgu ada?

Kenapa budak-budak lagi gerun tengok pengawas dari cikgu?

Kenapa subjek PJ adalah waktu pertama sekali dalam jadual sekolah?

Kenapa kalau pergi pusat sumber selalunya budak lagi banyak tak baca buku dari baca buku lepas tu kalau nak pinjam buku mesti setiap kali tu jugak kad pusat sumber hilang?

Kenapa kat masa bunyi loeceng pertama kena bediri macam patung, loceng kedua baru boleh gerak masuk kelas masing-masing atau perhimpunan?

Kenapa selalu kalau kena kenen dengan makwe, mesti kena kenen dengan makwe kelas lain waktu agama islam?

Ulasan