selamat berpesta di PWTC.

Ingat cara-cara dan jalan berhati-hati.

Sudah lama gua mengkaji dan menelaah tentang alam dan manusia. Bukan hanya buku teks alam dan manusia di sekolah rendah sahaja, tapi di luar teks tulisannya juga. Makin lama gua menggali, makin lama gua mencari, makin dalam lubang-lubang yang gua cipta. Tapi itu tidak bermakna gua tidak berani atau gentar untuk terus menggali dan menggali lagi dan lagi dan lagi. Perjalanan untuk ke dasarnya akan terus gua carik walau apa pun yang akan bakal gua temu. Gua takkan dapat ingat semua pesanan Luqman, Fansuri atau Hamka. Tapi gua masih ingat cara-cara dan jalan berhati-hati.

Mungkin di resume gua tertulis kalimah PENULIS. Tapi hakikinya gua lebih ke arah SAINTIS dan ARKEOLOGIS.

Esok lusa siapa yang tahu. Mungkin gua akan tertimbus di dalam lubang ciptaan gua itu sendiri.

Ulasan

D'Rimba berkata…
Hebat gambar buku ini........
faizalmukhtar berkata…
[d'rimba]

...hebat lagi kalau dapat ke pesta buku.