DAY 7 : Epistemologi Erdogan dan Ahmadinejad.

Erdogan dan Ahmadinejad adalah penggerak kuat kepada usul 'Dunia Tanpa Zionisme' sejak berapa tahun lamanya. Yang sorang terang-terangan kasik penampar sulung kat David Ignatius yang tak paham-paham bahasa dengan Shimon Peres yang mungkin nyanyok akibat tua nak mampos kat Davos dulu. Yang sorang pulak isytihar Yahudi bapak segala racist betul-betul depan bapak segala Setan kat Geneva minggu lepas baru ni. "Holocaust adalah satu mitos bangang", katanya. Kenapa dunia duk sibuk sangat kat Switzerland tu pun, gua kurang mengerti.

Dapat duit nanti, mungkin gua try nak book tiket pegi sana. Sebab gua tau ini bukan soal politik atau sentimen. Gua nak tengok-tengok dan belajar-belajar apa yang patut. Kalau pasport gua tak lulus atau tak cukup duit pun, gua masih tetap nak smugglekan diri.

Ini hari ingat nak bikin Erdogan atau Ahmadinejad tapi mengenangkan Isnin dan ada pulak ramai kaum wanita, gua ingat nak tunda lain hari. Ilmu hitam dan ilham putih gua belum cukup ngam sangat. Justeru harus bertemu Maulan-Maulan moden pilihan itu tadi. Nak jumpa Ibnu Sirin dengan Jalal Rumi dah takde. Semoga Allah memberi rahmat dan keamanan ke atas jasad dan roh mereka yang bersabar dunia dan akhirat. Akal dan kehendak gua tidak setanding pedoman ITU yang masih belum kunjung dapat.

Suatu hari nanti mungkin dengan izin.


LAXMANA Production Blog

Ulasan