Kalau dah kental, tidak kemana.

Dulu, semasa gua berkira-kira sekiranya gua tidak lulus UPSR selepas tamat darjah 6 di Sekolah Rendah Kebangsaan Sri Subang Jaya - cuma ada DUA(2) JALAN : Lari dari rumah dan merantau ke Amerika Syarikat dan jadi seniman jalanan profesional serta buktikan pada dunia ATAU belajar tassawuf sebagai protes sistem pendidikan nasional yang olang-aling. Tapi tak ramai yang tau, dalam pada zaman era kebangkitan dan kegemilangan zaman rock dekad 80an, gua juga menyimpan hasrat untuk menjadi penyanyi rock bertaraf bintang. Itu time, banyak lirik-lirik lagu rock kapak dan rock syahdu terkini yang gua hafal. Semuanya masih kental di ingatan. Perwatakan rocker juga sangat bergaya dan 'in' dengan jiwa gua walaupun tidak dibenarkan berambut panjang oleh Lembaga Displin Sekolah. Tapi pada usia semuda itu, gua ada azam. Macam vokalis kumpulan Lela dengan Mamat Exist. Mamat umur baya-baya gua dah pandai pegang duit besar-besar, dah pandai pasang awek sana-sini, dah pandai keluar suratkhabar sisipan Pancaindera sebab pandai gosok baju sekolah sendiri.

Masa berlalu pergi. Amerika gua dah pergi. Ilmu Tassawuf pun gua dah dalami walaupun tak khatam abis. Cuma kini, gua sedang giat dan gigih memantapkan keteguhan vokal gua selepas bertahun berlatih di arena karaoke singgit mahupun karaoke ber-buffet ala Barat. Impian gua kian terlaksana. Benarlah bak kata orang tua-tua dulu...

Nantikan. Lebih memukau dari Kassim Selamat, lebih menggoda dari Osman Jailani sebelum operation.

Tengok kaki pun boleh tau, berapa jauh range suara kedap parau gua boleh pergi.

Ulasan

Zid berkata…
WOIII MANA ACI, aku pun takde equipment power cam ko. Lagu aku pun takat cikai cikai je!
gayour berkata…
percubaan yang gagal!
lakonan tahap sentul!

dream on boy scout. dream on!

har fragin har!
faizalmukhtar berkata…
[jiddo san]

ah. you're part of the plan. usah gusar atau khawatir. lu latih kasik mantap dulu, gua pun praktis kasik solid.

nanti kita tinggal naik pentas aje. tenang. tenang.
faizalmukhtar berkata…
[gayour]

how dare u interrupt my dream, fag!
DancingQueen berkata…
hahahahahahahhahahahhahaha
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

terer kan?
DancingQueen berkata…
bole tahan la..takot pon ada jgak...hehehe ;p
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

...lu takut sebab kita tak pernah berpadu suara. kalau berani, karaok la ajak pak lan!