Cuba kau tengok langit. Kejap hujan. Kejap Panas.

1.
Semalam. Tengah baca buku macam biasa sebelum gua masuk tido. Baca punya baca, tiba-tiba telefon bimbit gua berbunyi. " Siapa pula yang memanggil gua di malam-malam Maulidur Rasul ini? Nak ajak pegi berarak ke malam-malam sebegini ? ".

Telefon di angkat.


Sesuatu yang tidak pernah gua duga berlaku malam ini dalam sepanjang rentetan sejarah hidup gua. Ternyata hidup ini memang selalu penuh dengan kejutan.

Gua ditanya pula tentang soalan Matematik Tambahan peringkat KBSM.

2.
Orang pegi kuliah nak belajar. Gua pegi kuliah nak tengok wayang pacak dinding. Best juga.

3.
Hari ini parlimen umumkan injuksi RM60 bilion lagi untuk memantapkan ekonomi negara yang dirempuh dek kegawatan. Katanya lagi, orang yang takde kerja dan kena buang kerja tak perlu risau atau gusar. Ada banyak kerja kosong.

Antaranya adalah ribuan posisi dan jawatan untuk guru sekolah, jururawat, polis dan tentera.

Ha'ah. Macam cita-cita gua time darjah satu aje ?


p/s:
Tahniah untuk member kamcing gua kat SMSU dulu, Ayen(Raazrin Shahbudin). Kawin jugak lu akhirnya.
Takziah untuk family Bajak(Abdul Razak) atas kepulangan ayahanda ke Rahmatullah. Kuatkan semangat, teguhkan diri.

Ulasan