secara general, memang ramai orang cakap kat cikgu nak jadik askar masih masuk darjah 1 dulu...

Ini jam banyak betul musim yang datang. Tapi, kalau nak dicongak-kira, tak musim pun musim tu datang. Musim sakit, musim cuaca tak menentu, musim ekonomi bengkak, musim jualan komik murah, musim azam-azam baru tengah membara, musim kawin, musim beranak, musim bola, sonata musim salju, morning musime, semusim berlalu, musim itu, musim ini. Pendek cakap, musim akan 'in' bila-bila masa aje tak kira musim.

Faris adik gua sekarang tengah berperang dengan jangkitan kelenjar, Roy itu hari kena suspek denggi dan Lobak pulak kena attack dengan pijat-pijat betina yang ganas. Dekat setengah dozen kenalan-kenalan gua sudah mengalami dan melepasi proses pengembangkan zuriat - TAHNIAH SEMUA DAPAT ANAK! Ini termasuk jugaklah yang baru-baru kawin - SELAMAT PENGANTIN BARU, TAK BERAPA BARU jugak. Musim cuti sekolah tamat, bebudak balik sekolah. Musim Ekonomi dah start main roller-coaster balik. Musim Pengangguran walaupun ada sesetengah member tu dah dapat offer kerja. Syabas. Syabas. Jangan main-main atau tangguh-tangguh lagi la bila dah dapat keje baru tu. Rock... rock jugak, tapi jangan sampai jadi kutu. Pedulik hapa gua Iblis Merah Berdarah nak turun KL. Ingat nafsu gua, nak aje gua coach Harimau Malaya dari sekarang supaya dapat tiaw itu team. Musim Perang Ibu Segala Perang kat timur tengah tu tak masuk dalam kategori musim sebab ia lebih kepada proses 'penjadualan' berkala. Nanti lu orang tengok la macamana ending dia nanti. Ini gua tak sebut. Ini Quran yang sebut.

Bagi gua musim-musim ni ada kala macam tak relevan lagi sebab orang dah mula main ignorant complex. Ini zaman kalau lu lambat, lu tinggal la sana kat belakang line. Kat depan line pun belum tentu lu leader. Kita beratur pun bukannya semua jenis yang sabar. Macam beli tiket bola tengok final Piala Malaysia tahun-tahun semi-pro dulu. Ada yang jenis main baik pulak selalu kena henjut pulak dengan manusia-manusia gampang. Ada yang main bangsat. Gua percaya ini bukan jenis manusia, jenis yang suka aggress orang lain. Jangan tunjuk terer tak bertempat. Nanti jadi horror. Apa salahnya kalau nak prove a point pun, tunggu la masa yang ngam. Jangan main redah aje. Ni statement ni gua buat bukan sebab gua beron atau marah kat sesapa cuma gua frust la tengok paper dengan tv yang kerap manipulate keadaan. Kesian siot. Agak-agak la. Ini asyik bikin kecoh, gegar sana-sini. Hapak resolusi apekenamanya tu? Gua nak bantu tapi sampai bila? Limit gua pun ada jugak. Cuma limit gua jenis yang liang lahad punya. Waktu tu baru gua ledak kot...

Jadi macam ginilah. Disebabkan Ban Ki-moon tak layan blog gua, pak Arab sibuk punggah batu bangunan dengan tabur duit nak beli Kaka, lanun-lanun kat Somalia pun taknak carik peluang pekerjaan lain... musimnya sudah tiba untuk kita sekali lagi berfikir ramai-ramai secara berkelompok atau individual:

Siapa mastermind sekarang - Otak lu ke, hati lu ?


p.s : kalau lu orang jenis yang tak suka berat-beratkan kepala dengan ini entry, sahabatku Zeekaa mengesyorkan blog ini . Semoga terhibur.

Ulasan

DancingQueen berkata…
erggghhh puhlease la dgn "blog itu"!! skang ni musim dunia da nak akhir zaman..owh btw,tgk cite maut..insaf kejap..huhu..
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

:D you're the smart one, aren't you? apsal pegi wayang tak ajak gua?!