Review OPEN HOUSE minggu ini.


Nampaknya sampai sini dulu pengumuman-pengumuman projek tu. Aku ingat dalam Disember ni, aku akan umumkan yang lagi separuh, bermakna 10 secara total. Kasik reda sikit debaran di dada lu orang.

Banyak open house nak pegi musin-musim promosi makan free sempena raya ni.

Kerja, kerja jugak... sosial networking juga penting untuk melebarkan ukhwah dan siasah kita sesama kawan-kawan pengkarya dan seniman serta warga jelata yang lainnya. Dan juga makan free. Takkan nak harap facebook aje, ye tak?

Maka semalam, termasuk kelmarin adalah acara paling padat ke semua open house yang dijemput. Dari pagi (aku nyaris tak mandi pagi) sampai le ke malam. Miss aku cerita Legend of Bruce Lee kat 8TV. Chaiss! Bunga punya pasal. Yang tak jemput, aku tak pergi sebab aku juga punya maruah sekarang ini. Dulu, ya... aku mengaku. Dalam 8 nisbah 10, confirm aku tak ada pertalian langsung dengan tuan rumah apatah lagi mengenali mereka secara rasmi. Aku cuma mahu makan dan usha awek. Memang tak boleh di buat teladan.

Hari ni ada jemputan main bola kat Kampung Baru. Ganti adik gua yang sekarang tenagh sibuk menjaga bininya yang sedang sarat nak beranak. Apa hal ntah si Usepp, orang tengah kencang dan galak makan satay dengan minum sirap... diajaknya main bola.

Aku selaku orang harapan tak mampu nak hampakan sesiapa. Minggu depan mungkin ada banyak lagi satay dan sirap untuk santapan aku. Mudah-mudahan.


UPDATE GAMBAR MAIN BOLA :




Di padang MMU-Telekom Malaysia, Jalan Semarak. Game start lambat. Pemain muda sekarang memang tiada displin. Chaisss!!! Semuanya hanya mementingkan material dan manja belaka.



Mempersiapkan diri menghadapi pasukan lawan. Dah la datang lewat, ada hati buat muka star pulak. Cinabeng.
( Dari Kiri : Gua, Usepp Lempoyang, Lobolos )




Loboloos sedang memeriksa kualiti bola yang akan digunakan sama ada ianya setaraf dengan piawaian FIFA atau tidak. Menurut dia, bola ini amat mantap kualiti pembuatannya. Cuma dia aje tak mantap bila main. Baru seminit, dah bolos DUA gol. Hampas!



Tiga pemain itu hari yang boleh di label bintang : Gua, Jawad dan Ijon. Usepp tak masuk senarai. Main macam kena beruang sarkas. Tengok perut pun gua dah jangka.



Adik gua yang terikut-ikut rentak perlawanan yang bersepai sehinggakan tidak dapat beraksi tahap Real Madrid seperti biasa. Sekali lagi, bayaran kami dituntut! Kami mahu hak kami! Dan bila masa pulak adik gua yang soleh ni bijak berposing ?!




Terima kasih Encik Pager di atas bekalan gambar. Tapi apahal main bola dengan tema seluar hawaii ?! Nak sound takut kecik hati plak.

Laporan lengkap di blog USEPP. Bila masa dia ada blog, gua pun tak pasti.

.........


Eh. Mana review open house-nye? Chaisss!!! Gua tersasar tajuk lagi nampaknya.

Ulasan

Deelaila berkata…
hehehehe..sewel ;p
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

bak kata pepatah amerika latin:
"bersewel-sewel dahulu, bergenius-genius kemudian"

eh?! Pak Lan tak bikin opeh haus ke ini tahun?
lobak oren berkata…
yaa aku pun nyaris2 SASAU kerana mengikut ko ke open house org2 kenamaan. PARAH sungguh.
faizalmukhtar berkata…
[lobakhaliboren]

Dengan izin dewan yang mulia, saya pinta Kota Bharu tarik balik kenyataan di atas.

Berbau hipokrisme dan berunsur propaganda.
Deelaila berkata…
Pak lan x bikin OPEH HAUS.....;p (apakah?)
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

keHAUSan niiii... bukak la kasik open sikit tekak ;p
Deelaila berkata…
alahh..klu stakat nak minum basahkan tekak,x pyh buat open haus pon bole..sila dtg rumah..kuih raya ada, duit raya tade..;p
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

cis! ...tapi gua dambakan duit raya Pak Lan.

cis!