Hairuddin Omar tu apa kes ?

Hampa. Kecewa. Geram. Kecundang. Terkelendat. Ketumpin. Frust. Nak tikam lipas dengan gunting. Nak terajang itik. Bengkek. Nak terjun parit belakang rumah. Makan hati. Malaun. Terluka.

Perasaan yang gua alami sekarang ini adalah sama tarafnya seperti perasaan mengurat awek idaman yang sudah dibawa makan, tengok wayang, berjalan-jalan di zoo negara, berkongsi-kongsi cerita di tempat kerja, buat lawak jenaka kelas runcit tapi masih mendapat sambutan hebat dan mengutuskan SMS selamat malam sekali-sekala. Dan kalau ada masa tu, belanja makan bihun dekat Gazebo Ravi SS15.

Tapi bila sampai keberanian dan masa untuk men-declare, dengan kadar drastik ayat yang dibalas sebagai pembias harapan berbunyi:

"Sori la, you lambat sikit je. I dah declare dah dengan Alfi pagi tadi."

ataupun...

" I rasa you faham yang I dah baik balik dengan Syidi, thanks for everything anyways."

( Chaisss! Politikus sandaran betul. )


Perasaan yang sama jugak gua alami sekarang ini setanding tertidur dengan buku kesayangan atau komik baru di sisi katil, bila bangun pagi... tengok buku dengan komik dan jadi origami Swahili.

Perasaan yang sama menunggu tren komuter pegi KL hujung minggu. Perasaan yang sama dengan tahap kelajuan internet tanahair. Perasaan yang sama mendengar itu dan mendengar ini.

Perasaan gua sudah banyak kali diberi harapan-harapan palsu.



Malam ni gua terkena lagi.


Vietnam Under-23 pun tak boleh makan. Abis yang 4-0, 6-0 tu, apebende ?! Betul punya terbakar gua !!!

Ulasan

Deelaila berkata…
semoga kekalahan chelsea di rumah sendiri dapat diterima dengan hati tyang terbuka..
faizalmukhtar berkata…
[lyla]

chaisss!!! bikin panas ini macam!

hatiku tertutup jua.