gua nak lelap, time tu la lu selalu ajak makan burger kat Siva. Selalu.

Kalau nak diukur trek rekod pemborakan gua dengan Nik Nadzru dari awal tahun 1993 sampai la membawak ke tahun 2008 ni, gua rasa semua range topik kitorang dah cover. Serius. Tak tipu. Dari Mona Fandey ke Highland Towers ke Al-Ma'unah ke Babyrina ke Kalimuthu ke apa saja... abis segala argumentasi sudah dilampiaskan. Cuma topik bola aje takde. Sebab dia tak tau mende pasal bola. Maksud gua, bola sepak.

Tengah malam tadi, bukak lagi topik. Keras-keras nampaknya buah pukul perbualan Nik Nadzru kali ni. Rasa macam borak dengan pemenang hadiah Nobel.

" Siam ada filem, Indonesia ada muzik, Singapura ada kiasu. Tak payah jauh-jauh pandang Jepun ke, Amerika ke. Jiran sendiri pun dah potong kau 10-20 tahun ke belakang. Apa... Tak tau malu ke? Ini tak boleh, itu tak boleh!! "

Oh. Lama-kelamaan baru gua dapat tangkap kenapa makin lama makin lancang pulak kepala budak ni berborak ala-ala MP macam tu. Gua nak bukak topik pasal komik dengan filem macam dulu-dulu pun dah mula segan. Itupun tunggu dia start dulu, baru gua berani.


Dia baru 'derhaka' rupanya.


Sebelum tu, bertahun belajar luar negeri kononnya nak jadi juruanalis kewangan.

Sebelum tu, bertahun belajar dalam negeri kononnya nak jadi doktor.

Sebelum tu, jadi pengawas dekat-dekat sini kononnya nak jaga keamanan dan orde sekolah.



Sekarang ni, dia dah jadi apa yang dia nak jadi.



Dia tak jadi banker.

Dia tak jadi doktor.

Dia tak jadi pengawas lagi.



Siaplah korang semua.



p/s: sampai sekarang gua tak paham, apsal nak kena join pengakap? ...kadet lagi ramai awek la dud!

Ulasan

gayour berkata…
boy scout!

ah ah underware!

har fragin har!
faizalmukhtar berkata…
[gayour]

shataappp!