a tendency or preference towards a particular perspective, ideology or result.

CRY BABY CRY !!!

Apa rasanya bila perasaan best jadi tak best, lepas tu jadi best balik pastu tak best pulak? Dan hari ni, perasaan tu ada lagi (sikit/banyak?) tapi ada beberapa perkara yang dapat cover perasaan tak best tu. Contohnya gambar yang sungguh best di atas ini. Hoho. Itu best. Tapi jangan ingat perasaan tak best tu hilang 100% dalam tempoh masa 48 jam ni. Mungkin 72 jam berikutnya baru best balik.

Mungkinlah benar bagai dikata, 'Curiousity can kill the cat'. Dan aku sebagai manusia yang punya characteristics dan ciri-ciri disobediental-principhile, accumulated emotional breakdown, precognitive risk-taker dan sebagainya suka 'membunuh kucing-kucing' itu kerana ada mitos mengatakan kucing ada 9 nyawa. Jadinya, apa kesalahnya kalau aku punya nafsu curiousity yang membuak-membuak. Bukannya aku nak jadi detektif (rujuk: walaupun aku ada terpengaruh la kadang-kadang dengan tabiat The Batman, The Spirit, The Question, Indiana Jones, etc.) tetapi aku nak tau sangat benda yang aku tak tau, tambah lagi kalau ramai orang tak tau, tak nak ambil tau atau putus harapan mahu tau. Jadi semalam aku ketemu jawapan yang mengejutkan lagi menggemparkan aku rasa (secara peribadi) dunia belum cukup sedia untuk tau. Ah! Menduga betul ujian Tuhan yang Satu ini.

p/s: On a lighter note, aku tengok The Happening last week (... and as it Happened to be yang Shyamalan ni one of my favorite director/screenwriter) dan aku macam biasa layan selayan-layannya sampai jauh menerobosi ruang akal dan sempadan khayal. Ye, aku kadang-kadang memang bias dengan orang yang aku minat atau benda yang aku obsesif sangat-sangat. Tiada review sebab aku nak korang tengok sendiri. Then, abis berkhayal, aku terfikir what's next for Dukun Shyamalan. Aku terjumpa ini (lihat bawah). Ambitious lagi dia ni.


Ulasan