Bikin filem. Bikin filem

Ini adalah semasa mendapat jemputan menjadi juri untuk assesment terakhir 9 filem pendek hasil pembikin-pembikin muda (dan berbakat!) di sebuah universiti baru-baru ini. Tidak disangka idea mereka biarpun rata-ratanya serasa 'naif', tapi jiwa atau 'soul' untuk berkarya dalam lapangan ini wujud dan hadir dalam keadaan menakjubkan. Saya yakin salah-satu (ataupun lebih) daripada mereka akan menjadi film-maker bersandarkan kendiri dan passionate complexity yang wujud. Tahniah semua. Teruskan.


Di 'paksa' bergambar. Langsung saya jadi pantang dicabar!


Macam-macam gaya dan teknik untuk memenangi perhatian pihak juri.
Dari kiri:
Ajin dari Projek FINAS, Roy selaku Pensyarah Kuliah dan saya (tidak kelihatan dalam gambar)


Siapa tahu, mungkin ada yang punya 'nyalarasa-jiwa' itu. Walhal ini bukanlah Fakulti MassComm mahupun Performing Arts!

Ulasan

gayour berkata…
patutnye gua, bukan lu yang pegi pasal tuan direktor ada ajak gua pegi!
Faizal Mukhtar berkata…
[gayour]

HAHA. Markah Terkini: Gayour 0 - Aku 2 ! Masih ingat lagi kejadian Kevin Eastman tahun lepas??? NGUAHAHAH!!!!