aktivista.

Sejak saya nekad dan iktiqad diri ingin mengisi ruang yang ada sepanjang April untuk merehatkan jiwa-fikiran sambil mencari buahan ilham serta inspirasi yang segar (mungkin juga sudah lama tidak punya kelapangan itu), saya telah setakat ini bertemu kira-kira beberapa perkara yang saya mahukan. Dambaan saya tentang idea-idea yang melata di sekitar ceruk dan lubuk dunia ini tampak keberhasilan serta berguna dalam pencarian lewat ini. Keakraban di sekeliling banyak sekali menyumbang pendapat (terima kasih sahabat dan taulan semua). Keadaan dan perlakuan di sekitar juga ranum menyalur isi-isi karya yang bakal ditulis. Saya panjatkan rasa syukur saya pada Robbul Jalil dan alam kurnia-ciptaanya. Nampaknya jelas betul dan terbukti nyata 'DIA' ada dimana-mana.

Baru-baru ini saya diberi kesempatan dan ruang untuk mengamati dua buah filem yang difikirkan hebat dan padat pada sudut penceritaannya, pengolahannya dan 'kejujurannya'


Ulasan