Kuala Lumpur... Kuala Lumpur... Menyinari Hidupkuuuuuuuu...... ( Siapa ingat lagu Nassier Wahab tahun 80an ni? )

Minggu lepas, hari Rabu. KLP pergi KLFM (tidak ada kaitan kedua KL di depan itu). Ada empat sessi semuanya and we were up first. Aku dan Nanzotaro. Ini gambar-gambarnya. Kami bercakap pasal komik dan berbual soal yang ada sangkut-paut dengan komik.

HENSHIN ROCKASTAR !

Menyanyikan lagu kebangsaan sebelum memulakan apa-apa acara di Jabatan Kerajaan.

One for the album cover, I suppose. But definitely not a GaraaBand new album comeback
(Note: GaraaBand adalah kugiran yang pernah dianggotai oleh Nanzo)

Ya. Aku. DJ

Scripting and plotting the interview. Nanzo did help. The face(and the leg) tells all.

Post-air sydrome. Chronically incurable

p/s: Next on the radiowave is GECKO and ZOOL. Tuned in on the 20th of February. Next Week.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
WOW AWESOME ! Tak sangka people media cetak boleh ke udara di radio dan talk about komik cam ginih ! TAHNIAH you guys KLP ent. team!
Faizal Mukhtar berkata…
[anonymous]

ya. terima kasih kembali.
gayour berkata…
oi, boy scout!
apasal gambo pertama dan yang last tu tebalik? teruk sangat tuuu...
Faizal Mukhtar berkata…
[gayour]

kau jangan banyak tanya daaa...
myownmind berkata…
skang nie berkenaan tajuk blog nie.. bukanlagu ni lepas tue ada line.. "..kota yang penuh dengan cabarannnnn"... ke?

atau dia mula dengan " aku datang dari desa..."

nasseir wahab ke nyanyi? mcm bukan jer.. aku gagal mencari jwpannya wpun aku 80s buddy.

ko tanye people kat RTM aa.. sbb dulu2 RTM break ada clip lagu nie..

xpun tanya budak2 kat Imeem.. depa seolah2 cekap sket aa drp aku..
myownmind berkata…
aku datang dari desa.. hanya sebatang kara.. berlumba2 mengejar...

alaaa lupa dah..

tp mcm bukan nasier wahab.. who would be eh??
Faizal Mukhtar berkata…
[myownmind]

...tapi aku tanya Bajak dengan Jimi, diorang kata Nassier Wahab??!! Biadap betul mereka itu beri aku maklumat yang tak valid!
mugen samurai champloo berkata…
ah-ha nak tanya aa....cemana nak memaintain kan rupa paras kerekter komik dalam setiap pages! lebih-lebih lagi kalau kerekter itu berubah-ubah expresion mukanya...?
Ada formula tak..???

sudikan dirilahlah sekiranya enchek nanzo menjawabnya...!

enchek faizal mukhtar pun boleh berkata-kata.....err....skrip yang korang gunakan tuh ada tak tips-tips cara pelukis memainteinkan rupa paras kerekter komik nih?
Faizal Mukhtar berkata…
[Mugen]

Kalau aku tak jawab semua soalan kau tu boleh tak... Nguahahahah!
Tanpa Nama berkata…
Mugen samurai champloo said

nak buat cam ne kalau ko tak nak jawab aa....
AAarghhaah susahnya den hidup ini kalau DIPAKSA bikin komik tetapi kering kontang ilmu komik dalam diri inih !
takpelah.....korang tentu belajar sendirih kutip ilmu bikin komik nih hingga tahap terrer kan hehehehhe...
Aku musti yakin BOLEH! MALAYSIA BOLEH hehehe...! (kena bukak kitab lelama nih al-nampaknye)
Ha Ha Ha
arios...