A KLP EVENT

REPORTS AND (MIS)ADVENTURES AT THE
2007 CINELEISURE COMICWORLD COMIC TOUR

(baca caption 5 gambar pertama menggunakan suara trailer movie untuk effect sebenar)

It all begins with this picture...

Of this event,

Which starts out minorly fun.

Planning what to do for here and after.


So, we discussed amongst ourselves for the ultimate weekend here.

Jimi already got the idea!


It spreads fast - Zedd and me warming up.


Tangh, Gecko and Zool into the groove.


NoraELina and Razel observing from not so distance away.


People are fast approaching. Ayuh! Kawan-kawan... kita berjuang!!!

Lobak harassing me where to eat for lunch. Aku membalas - Janji makan!


Meanwhile, Jeremy is enjoying double-dosage of 'sweetness'. Typical.


Reading comics while waiting others preparing for lunch. Witness the laptop on the right, now that is what we call 'utilizing time' - scripting on the move.


Nanzo : Bila mau makan daaa???
Jimi : Ntah. Lapor dah ni haaa...


Bikin impression robot/zombie kebuluran. Dalam keghairahan membelanjakan duit elaun harian.

Posing sebelum makan tengahari. Nanzo sempat warm up perut sekali, tu tangan instructor gym dia tu...


Kumpulan geng berpasukan yang makan lunch tak ajak aku pada hari tu... Aaaaahhh! Buat muka tak bersalah konon.


Zool : Aku nak semua dalam menu ni tapi semua nak dua-dua
Jimi : Lapor benor ngko ni ye?!
Tangh : ...ehhhmm.
Gecko : Ni tengok ni, aku buat magic telor ayam ni.
Lobak : Ah! Tak best.

Dah kenyang, Jimi buat demonstrasi kungfu itik sambil diperhatikan peminat-peminat yang mana rata-ratanya adalah geng satu ofis.


Zedd terpesona dengan kehebatan Jimi dan tidak sudah-sudah dan putus-putus memujinya. Zool sudah mula hilang tumpuan kerana ada Ah Moi cun lalu.

Tangh : Boring betol la kau ni! Naahhhh!!! HAMBIK!
Jimi : Ayarrkkk...

Jimi : Adeh! Siap kau Tangh. Ada ubi ada batas... Adeh!!!

Tangh berjaya melupuskan show Jimi yang boring itu sambil di ampu keras oleh orang Jeremy. Jimi sedikit pun tidak tergugat dengan serangan psikologi ini. Lihat gambar.


Ajif tidak menghiraukan kerenah dan keletah anak buahnya yang disekeliling kerana sedar betapa gentingnya kesan sampingan bekerja diwaktu hujung minggu. 'Jaga nama baik keluarga', itu saja pesannya ringkas sampai merungkai senyuman manja.

Dan senyuman dan kemanjaan itu terlampias pada Lobak dan Teh, suara disebalik tabir iklan Mandarin siri Dunhill Double yang pernah popular suatu masa dahulu.

Special Appearance 1 : Tarakucha disambut dengan upacara Makan-Makan Donut yang diserta adegan suapan secara bergilir-gilir penuh tulus mesra oleh kedua mempelai. Tuh! Tengok ekspresi si Gecko tuh... cute la tu.


Cineleisure ni banyak escalator. Ni bukti bergambar ni.


DAY TWO - Makan lunch special sikit. Cara posing menggambarkan kesemua isi wajah dan isi perut masing-masing.

Aku : Sini ada jual Nasi Goreng Belacan Thailand ke?
Lobak : Tengkorak kucing kau!

Semua dah start membaham sedangkan penulis hanya mampu merayu simpati meminta perhatian, menagih selera.
Lobak : Duduk la, orang dah nak makan ni! Mengada tul!!

Nanzo : AAAHHHHhhhmmm!
Jimi : SLLUUuurrpp!!
Jack : NGAAAAAaaapp!!!

Nad malu-malu kambing depan Zedd. Zedd tak malu langsung depan Nad. 'Lapar banget' katanya.

Gecko : Sapa kata musim Transformers dah abis aahhh... sapa cakap?! Sapa??!!! Nah! Ini gambar aku yang ke 200-belas dengan BumbleBee. Nguahahahahaha!!!!

Lobak paksa aku amibik gambar dengan dia lepas Jack merajuk kat belakang tu menolak lamaran awalnya untuk bergambar. Takut girlfriendnya jealous koottt... Malas aku masuk campur.

NoraElina, Ika dan aku. Sama ayu, sama padan dan sama-rata-sama-rasa. Sama-sama kan? Lobak : Sudahhhh!!! Hentikan sandiwara semasa kau ini!!!!

Aku : Kira untung nampak...
Adi : Nombor telefon awek ni, aku tolong kutipkan untuk Jeremy.
Aku : Heheee.. Yo lah tuuu!

Lambakan sktech dari meja team 'Chronos Prophecy'. Banyak Lobak punye...

Team 8TV datang melawat. Geng lama ni --- terima kasih datang noohhh!

Azura Abdul Karim : I nak pre-order 8 isu pertama 'Fusion' ni ye... tolong autograph dengan balut sekali ye. Anak-anak I semuanya minat kat you tau?
Gecko : Hinsh! Hinsh! Terima kasih. Terima kasih.
Adi : Fuyyyoooo!!! Masuk TV siot...

Azan : Gua minat lu la.
Ajif : Gua pun minat lu jugak.
Azan : Tak... gua minat lu lebeyyy!
Ajif : No!No!! Gua minat lu sebelum lu lahir lagi!!!

Mula hilang punca bila start nak packing tutup kedai. Perhatikan sekor-sekor muka tu...

DAY THREE - Ni comic artist galleria. Sudut kanan bawah sebelah kotak merah tu --- namanya Hanie ye. Comel. Aku tak tipu.

Special Appearance 2 dan 3 : Azhar dan Zid. Semua control jelita, manakala penulis dibelakang berbincang hal-hal berkanun tentang kerusi penulis yang senantiasa hilang setiap kali abis event. Mana kerusi akuuuuu??!!!!

Ni demo ni. Zool yang buat.

Haaa! Ni Zool dari angle belakang. Reference dari merata angle. Lukis sambil tutup mata ni ooo...

Dah siap color.

Nanzo dan Lobak bertungkus-lumus setiap kali ada kesempatan. Aku melopong dalam kekaguman.

Tapi bila tiba saat kamera sudah kelihatan, posing adalah satu kewajiban! Special Appearance 4 : Aura dalam perbincangan dengan Gecko tentang tanggungjawab menjadi suami dan bapa yang solehah. Seriyus.

Zedd dirasuk semangat ketekunan dan kerajinan yang sangat teramat dalam. Aku sekali lagi terpinggir di bahagian belakang. Nasib baik ada air free sebagai pengubat hati.

Special Appearance 5 : Kromosom aka Fythullah Hamzah dilihat sedang sibuk dan rajin melayan tetamu serta peminat yang hadir.

Candid angle dari escalator yang serbaguna. Nampak cun kan? kan? kan??!

Special Appearance 6 : Roy aka Fairul Nizam. Sukanyeee diaaaa - elelelelelehhh!

Barisan 'bunting' KLP yang ada. Saja ambik nak cukupkan syarat.

Fy tak perasan gambarnya diambik oleh paparazzi KLP... Muahahaha!!!

Penulis tak perasan pun sapa yang letak gambar Optimus Prime ni dalam folder gambar itu hari. So, anggap ajelah sebagai gambar hiasan.
Ni pun sama --- sekadar penghiasan gambar.

Hoho! Ada cosplayer cuba menyamarkan diri sebagai Ajif. Fufff! Sebijik giler ni. Real... real.

Special Appearance 7 : Eisu sebagai hardcore fanboy komik-komik KLP dah beli semua benda yang dikeluarkan KLP - termasuklah standee yang ada dalam genggamannya itu.

Tangh : Group hug... guyzzzz!!!!
Nanzo, Zool, Azihan, Lobak : TOLOOOOONGGGG!!!!!! We all tak rela!!!!
KakYanie, Jack, Zedd, KakGee, Adi : Wehehehee.

Demo artwork lagi...

Lagi-lagi demo artwork.

Sebagai acara penutup pada hari terakhir ComicWorld, Jimi dengan bangga mempersembahkan magic paling dahsyat dan hebat yang julung-julung kalinya pernah dipertontonkan untuk khalayak ramai!

Yossshhhhhh!!! Tu diaaaa.... Harry Houdini yang ajar aku ni ujarnya girang sambil mencurik nafas kesemputan (apa matlamat magic ni sebenarnya ye, Jimi?).

Security dan assistant kepada Jimi si Ahli Magis tidak putus-putus me'riak'kan majikan sementara mereka. Nanzo selaku assistant utama - saksikan saja lagaknya yang bersungguh-sungguh membodek itu,tuan-tuan.

Tiba-tiba... dengan tidak semena-mena dan entah dari mana, seorang peminat dari hujung pentas tidak puas hati kerana sedar dia ditipu menyerang Jimi si Ahli Magis. 'Tipuuu!Tipuuu!!! Bak balik duit aku!' kata Tangh.

Dari persembahan magis, kita beralih tumpuan pada pertunjukan judo-gusti. Perhatikan : Aku sebagai juri jemputan.

Tangh : Ya mak?! Jap lagi call balik boleh? Tengah busy ni mak... O.K babai! I love you. Eyaarkkk!!!
Jimi : Eh? Eh?! Terkehel tulang tongkeng aku weii?!!! Adehhh!!! Hihiii... geli! Geli!

Penulis juga punya magis tersendiri - tapi buat kaum Hawa sahaja. Mujur Jack dah warning supaya jangan-jangan ushar aweknya lebih-lebih. Sori Jack!


That's it for this time, folks. See you next time in our action-packed full-fledged adventure tour and events coming your way. Hope you people had a goodie great time!


NEXT : KEVIN EASTMAN !

Ulasan

Niezam berkata…
Kim salam kat NoraElina... dari ku yang tak hensem.
FaizalMukhtar berkata…
[niezam]

tak senang aku!
azhar berkata…
meriah KLP nih...

best lepak ngan gang otai komik nih..

lg best kalu dpt lepak ngan noraElina

hehehehe
FaizalMukhtar berkata…
[azhar]

belum otai lagi...belum.

NorElina mungkin otai. Sebab asal keluar muka dia aje kat blog aku ni, mesti ada statement susulan pasal dia. *!