apa nak jadi dengan tengahari Isnin ni...

[ Note: Shia Lebouf suddenly becomes a household name with a box-office thriller, ‘Disturbia’ opening at a No.1 spot this week. Next for him is ‘Transformers’ and the next installment of ‘Indiana Jones’. And talking about Transformers, Optimus Prime literally opens his mouth and spoke(with Beast Wars mouth-like), battling Bonecrusher, etc in a new TV spot on the net. Edward Norton is playing Dr. Bruce Banner a.k.a ‘The Incredible Hulk’, is Laurence Fishburne really voicing Galactus in ‘Fantastic Four 2: Rise of the Silver Surfer’? and ‘Missing boy’ Yin found yesterday but the founder is being detained with indictment and accusation of some sort. I may probably getting ‘insured’ sometime soon next month(terima kasih Anas). Plus; CHELSEA vs MANCHESTER UNITED FA CUP FINAL 2007. And please don’t say kitorang menang sebab luck, damn bastich! ]

Hari ni masa lunch si Gecko bukak sidang borak dengan satu tajuk dan topik yang aku pun tak tau nak letak dalam kategori best ke tak. Tapi rasanya best sebab lain dari yang lain. Nampak gaya sekejap macam review, sekejap macam preview, sekejap macam overview, pendek kata macam-macam view la. Kitorang(Ajif, Aura, Lobaq, Bajak) yang duduk satu meja dengan dia pun turut teseret dalam kancah perbualan yang ternyata takde hujung pangkalnya di tengahari Isnin yang flat itu. Termasuklah aku ni yang memang suka bebenor kalau ada orang bukak cerita pasal ‘cerita’ ni. Tak kisahlah cerita ‘cerita’ apa, janji aku tau dan boleh fit untuk bercakap sama. Sampai yang tak tau pun aku belasah jugak ‘buat-buat’ tau... Haha! Pedulik hapa aku. Kalau salah nanti, ada la yang tolong betul kan. Sebab tu aku banyak salah dari betul(AH! Sudah... lari topik). By the way, back to Gecko. Sambil mengunyah dan membaham nasik dan lauk yang rata-rata putaran variasi serta aneka menu nasik dan lauk sama yang kita selalu makan kat kedai yang sama, Gecko makin rancak. Aku pun ikut flow dia. Yang lain-lain pun sama, masing-masing dengan teori dan hipotesis sendiri. Sidang borak yang banyak dihiasi dengan gelak-gelak walaupun pemborakkan-nya separa serius(konon). Ceritanya pasal - Legasi Z. Lokman.

‘Nuff said!

p/s: Dan inilah jugak pertama kalinya ada orang buat comparison Z. Lokman dengan Peter Jackson. Ntah-hapa-hapa-ntah lu ni Gecko. Tapi gua puas hati dengan commentary lu. Kritikan kau menghiburkan. Syabas! Kau memang observant orangnya.

Ulasan