Orang-Orang
(untuk kawan aku yang banyak bercakap dari berfikir)

Kesendirian membuat kau letih, salah tampak begitu dekat serupa semalam berjubah hitam dengan senyum tersungging di bibir. Ia lebih dekat dari bayangan, mengintai di balik cadar-cadar kabut, embun beku yang menggigilkan jantung. Mengapa perasaan itu demikian mencekik? Seolah ia menemukan begitu banyak cara untuk membunuh harapan. Keberanian seakan lepas dari hulu pedang dan terhempas jatuh ke tanah, jauh sebelum gerbang sesal di buka dan taring-taring dendam berkilau di mata mereka. Kesedaran goyah berdiri diantara pekik peperangan dan sorak penonton di kejauhan, dipaksa berjalan di antara debu, seorang yang jahil... manusia penyendiri, pergi menyongsong tikaman belati yang akan merobek jantung harap.

Apa yang aku lihat di tengah belantara ini? Orang-orang yang mentertawakan kebebalan aku, yang membuat jiwa aku gemetar oleh rasa malu dan aib ciptaan kau, namun mengapa rimba ini sanggup menyihir dengan belitan sulur licik pemikiran demikan riuh? Hingga tubuh aku tidak mampu merentas belenggu, lemah tiada daya tidak ubahnya tubuh sang kencana dalam kerkah taring besi dari suara angkuh itu.



Rasakan.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Unsigned Artists, Rap, Hip Hop, R & B, Reggae, Reggaeton, Neo Soul, Jazz, Gospel :: Tha Bocks :: Upload your work today! fashion designers
Tanpa Nama berkata…
Hi, I was just looking around some blogs and checking different templates for ideas. Good blog with a nice template. I can start my own blog on Subliminal Messages thanks to your blog. I will visit weekly by the way. Like your ideas.
areyoung berkata…
Kadang2 aku pun tak faham apa yg ko tulis tapi yg penting; aku sedar yg ko selalu paham aku ~ terima kasih untuk itu : )
thesandman berkata…
eh>?

semua orang sila singgah di blog areyoung sekarang! ---

http://areyoung.blogspot.com