kalau boleh.

semalam aku tengok 'troy'.terfikir lagi aku,bila la agaknya hollywood nak jemput buat filem mega budget based on epic mythology tanahair kita ni.kan ker best kalau dapat penangan jerry bruckheimer ker,micheal bay ker,george lucas ker,steven spielberg ker,joel silver ker ... tak ker terangkat namanya tu.banyak jugaklah story yang boleh dibikin kalau kena gaya : hang tuah lima bersaudara,badang,leftenan adnan(kali ni buat kasi betul),pasir salak,bukit kepong(revisited),rentap,datuk bahaman,tuk janggut,singapura di langgar todak,panglima awang(henry the black),parameswara(conquest of paradise reloaded),31 of august'57(the birth of a nation) or yang paling aku nak tengok - - - - 1969:13 May( filem ni maybe for international screening kot sebab org malaysia sensitive plus mesti kena gam punya!).

sambil kita pay tribute to the classics and legends, teringin pulak nak tengok modern fiction,tak lain dan tak bukan - superhero!fuhhh!!!fanboy yang macam aku dan angkatan2 yang berkaitan mesti rasa diri di awang-awangan punyalah kalau ada superhero buatan budak tempatan.kalau boleh standard tu mesti la standard global sebab yang buatnya hollywood kan??budak kita ni banyak idea cuma support ajer tarak!tak caya ... cuba tanya aku.

ni dah siap berangan-angan la lepas ni.

Ulasan